dimecres, 20 de juliol del 2016

I Cicle de Cinema a la Fresca

Divendres 22 juliol, a partir de les 22 h, a la plaça del Raval, comença el I Cicle de cinema a la fresca en valencià amb el film El mestre de l’aigua. Aquest cicle que naix de la col·laboració conjunta entre El Tempir, l’Associació de Veïns del Raval, la Universitat Miguel Hernández i l’Ajuntament d’Elx té l’objectiu d’impulsar el consum de cinema en valencià d’una manera fresca i atractiva.

dimecres, 13 de juliol del 2016

Eixos valencians del sud

Josep M. Escolano. Professor de Filologia Catalana a la Universitat d’Alacant

Hi ha línies imaginàries que divideixen els territoris i que, no obstant això, tenen al darrere uns antecedents històrics que malgrat el pas del temps funcionen com una fita en els mapes del nostre país. Parlar a hores d’ara de la línia Biar-Busot-Relleu-la Vila Joiosa, del Tractat d’Almizra que fixà els límits del Regne de València al segle XIII o de la Sentència Arbitral de Torrellas i del Tractat d’Elx com a fets històrics que marcaren la divisió administrativa de les comarques del sud del País Valencià és retrocedir en el temps per conéixer els nostres orígens, certament, però no explica per què els valencians que vivim al sud d’aquesta línia imaginària (imaginària?) som físicament i mentalment a l’altra banda de la frontera.
(Saó Edicions, continua llegint)

dimecres, 6 de juliol del 2016

L'exempció a debat

REFLEXIONS PEDAGÒGIQUES AL VOLTANT DE L'EXEMPCIÓ I L'APRENENTATGE DE LLENGÜES RESPOSTA A LA CARTA DE LES AMPES DE TORREVIEJA

http://www.ampastorrevieja.com/contra-la-imposicion-del-valenciano/
Dilluns passat va eixir en el diari Información un article de les AMPES de Torrevieja, els pares i mares dels nostres alumnes, en què demanaven al conseller Vicent Marzà mantenir l’exempció de valencià i no imposar-lo.
Un dels arguments que usen reiteradament és que el valencià és una imposició. Ens agradaria entrar en el tema de les imposicions curriculars. ¿Consideren que el valencià s'ha d'imposar, però no es plantegen si la resta de les assignatures del currículum s'han d'imposar? Ací al Baix Segura hi ha un alt nombre d'alumnat immigrant, tal com asseguren en la carta. Què passa si un alumne anglés no vol aprendre castellà? De fet, hem tingut  casos reals. Un alumne d'aquesta comarca que vivia en una colònia d’anglesos, amb comerços d’anglesos, bars d’anglesos i tot 100% en anglés. Els pares no volien que aprenguera castellà. A més afegien que “mi hijo no lo necesita porque en nuestra vida sólo usamos el inglés y tampoco lo necessitará para trabajar porque tiene el negocio montado cuando acabe la ESO”. I més encara: fins a quin punt li interessa a un francés la història d'Espanya? Si possiblement s'hi estarà uns anys i després anirà a viure a una altra part del món. O les famílies que segueixen alguna religió creacionista, com deixen que els seus fills estudien Ciències Naturals? Els alumnes musulmans, no haurien d'escoltar música d'altres cultures; en canvi, han de cursar l'assignatura de música. Tot açò no són imposicions? Els contestem: sí, si considerem totes les matèries en el mateix criteri; i no, si considerem que són competències curriculars.
(continueu llegint)